Gw vs Mimpi

I dreams therefore I lived.

We can’t just go being alive without having any dreams, dreams that make us believe in what we do. Dreams can take you places only you can reach, being in a dreams is the first step to reality. Don’t hope your dreams change into reality…realize your dreams.

A dream is as good as the dreamer, don’t limit your dreams and don’t stop pushing yourself to make it happened. I saw people living their dreams because they deserved it, they worked so hard for it. You may hit obstacles along the way but in the end it’s you and you’re alone that’s been holding your dreams back because you were afraid…afraid that you can’t handle your dream if it were come true.

Sleep tonight, dream a lot, and wake up with a determination to make it real. For the better you.

I have a dream~

Advertisements

Gw vs Ade

I’m a first born. I have a brother and a sister, my brother is 3 years apart from me and my sister is 8 years apart.

Hubungan kakak beradik kami kalo kata temen2 gw unik. Kita dibilang terlalu akrab untuk kakak beradik, bertengkar bisa dihitung pake jari. Kenapa bisa gitu? Karena kita megang kata2 Abah, “Kalian harus saling dukung, sayang, dan rukun, karena kalo Abah dan Ibu udah ga ada kalian hanya bisa bergantung satu sama lain. Nah kalo Abah udah ga ada dan kalian kakak beradik ga rukun, Abah datengin mimpi lo terus gampar satu2.” Kalo Abah udah ngomong kita bertiga ga berani bantah deh.

Continue reading

Gw vs Parents

Let’s talk about my Mother, shall we?

My Mom…she’s the best at what she does. Parenting.

Dari saat gw lahir sampai saat ini, beliau selalu ada di sisi gw dan 2 ade gw. Beliau mengajar juga menghajar gw dengan penuh kasih sayang. Abah ga pernah mukul anak2nya, Ibu…all the time. Tapi itu semua gara2 gwnya aja yg bandel, ga pernah denger kata orang tua dan selalu mangkir. Ada masanya gw merasa sebagai seorang pemberontak memilih untuk mengabaikan Beliau tetapi sering kali jg gw jadi seseorang yg sangat manja kepada Ibu.

Yup, my parents spoiled us rotten. Continue reading

Gw vs Choices

It’s only a matter of choice…

Whether you looked carefully and take your sweet time finding the right one based on past experience.

Or

Just let it flow cause you know life won’t screw you the 2nd time only if you let it.

It’s only a matter of choice…

View on Path

Gw vs Throwback

Merenungi apa yg sudah dilewati dan apa yg didapatkan selama satu tahun ini…
Shall I list it? Here goes:

1. Mendapatkan pelajaran dalam memahami arti dari profesionalisme.
2. Mencoba lebih ikhlas.
3. Sepahit-pahitnya proses, pada akhirnya akan berbuah manis apabila kita ikhlas.
4. Melakukan segalanya dengan passion.
5. Kehilangan sesuatu yg berarti tidak bikin hati mati.
6. Gagal merit. :))
7. Bertemu dan kenal dengan orang2 hebat dan menjadi sumber inspirasi.
8. Melihat segala sesuatunya dari berbagai sudut pandang.
9. Menghargai pendapat orang meski belum tentu dia benar.
10. The power of sedekah is real.
11. Percaya Allah akan memberi jika kita meminta dan itu yg terbaik untuk kita.
12. Akhirnya passport dipake juga. :))
13. Kembali bikin ortu bangga.
14. Menjadi ketua dari komunitas yg dibangun bersama sedari nol.
15. Menjadi bagian dari sesuatu yg sedang berkembang pesat.
16. Ga ada yg kebetulan, termasuk ketemu dan kenal kamu.

Itu mungkin belum semua, bakal diupdate di Blog aja sisanya.

A new dawn of age has come, let’s see what will happen in the next year.
Life…surprise me.

View on Path

Embrace Darkness

In this cold night, my body start to shiver. My sight limited by the darkness that surround me. Even though the song keeps vibrating inside my ears, my mind wonders endlessly. Trying to find a whole new meaning for what I have become.

The blanket is to hot for me so I kept it far away from my reach.
I like the cold,
I love the silence,
I embrace darkness for its the only thing that understand me tonight.